DA VAR DET BARE Å SPISE…IGJEN

God ettermiddag kjære lesere! 

Er det flere enn jeg som sliter med å få til et sunt kosthold? Jeg synes det er super vanskelig å få til et kosthold som er både variert, inneholder mye proteiner, lite fett, men som samtidig er GODT å spise. Jeg har lest uttallige blogger og treningsforum der de snakker om dette sunne kostholdet. Nå er jeg ganske ny i “gamet”, og har derfor bestemt meg for å prøve ut den berømte Cottage Cheese, som alle snakker så varmt om. Jeg har lest at man både kan ha det på knekkebrød med syltetøy (både bringebær og blåbær), blande det med fun light; wild berries smak, ha på eple og kanal, blande det med peanøttsmør og kanel, blande det med kesam vanilje og bær. NAM, nå gleder jeg meg til å sette fart på kostholdet med denne berømte “osten”

Så da har jeg frokost, lunsj og kvelds “booket”. Men hva med middag? Jeg er så sinnsykt glad i alt av poteter og ris, og kvier meg derfor litt for å gå på “salatdietten” til alt av kjøtt. Er det noen som har noe tips om annet tilbehør som både er sunt og godt, enn en salat?

Liker du Cottage Cheese?
Har du linker eller anbefaler du noe variert SUNN middagskost?

 



6 kommentarer
    1. Eg går på lavkarbo, og det er så ekstremt mykje god mat ein kan ete. Når det gjelder tilbehør er ovnsbakte grønsaker og/eller blomkålmos/rotmos ein sikker vinnar hos meg. Spørst kva protein eg har.

    2. Cottage cheese er utrolig godt med jordbærsyltetøy i, eller som en del av en salat. Til middag har vi veldig ofte stekte grønnsaker til. Gulrot, brokkoli, blomkål, sukkererter, løk paprika, sopp, listen er laang 🙂

    3. Forslag på sunnere karbohydrater: Speltlompe med philadelfia light og salami eller skinke, Søtpotet eller fullkornsris. Æ like best cottage cheese, sukkerfri syltetøy og nøtter:D driiit godt.

    4. Grønnsaker, søtpotet, fullkornsspaghetti og fullkornsris:)) Fylte speltlomper, speltlompepizza osv!

    5. Jeg elsker Cottage Cheese og spiser masse av det 🙂
      Et supert middagstips er hjemmelaget grønnsakssuppe. Jeg koker opp en terning kyllingbuljong og tilsetter gulrot, sellerirot og purreløk i terninger. Koker 5-10 minutter. Liker at det er litt tyggemotstand i grønnsakene. Til slutt har jeg enten oppi kyllingpølser eller kylling/kalkunskinke i pakning. Andre proteinkilder kan også brukes. Det er i allefall en kjempegod og smakfull middag, billig også. Om du ønsker kan du jo ha mye forskjellig som tilbehør!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg