DETTE GJØR MENN REDDE (?)

God kveld kjære lesere

Tidligere idag kom jeg over en artikkel som ble publisert på både blogg.no og på side2, som ga meg noe å tenke på. Det er bilde av ei usminket jente, men som etter noen timer foran speilet har fått på en del sminke og VIPS – så er hun en helt ny person. I artikkelen som dere kan finne lenger ned, kan dere se hva guttene mener om en slik total makeover. Flere av guttene sier at de blir skremt over hvor mye sminke kan gjøre med utseendet til ei jente, og noen er faktisk redd for å våkne etter en fest og se hvordan jenta faktisk er uten sminken fra kvelden før. Vil jeg møte henne igjen, eller var alt en “coverup”?

Jeg skal innømme jeg føler meg tusen ganger flottere med litt sminke “smurt” i ansiktet, men har også fått fortalt at jeg er like fin uten sminke som MED sminke – og det tar jeg som et kjempe kompliment, uten tvil! Jeg har som dere vet fått tattovert øyenbryn, så jeg føler meg litt sminket, og nå på onsdag skal jeg få punktvipper, så da er det bare huden som trenger å gjøres noe med.

Jeg må si meg enig i at det er utrolig hvor mye sminke kan gjøre med en person, og det er bildet nedenfor et godt eksempel på. Ingenting negativt å si om jenta nedenfor – hennes usminket versjon, MEN jeg må ærlig innrømme jeg ville aldri kjent igjen henne på gaten i sin andre versjon. Synes det er litt trist at det skal være en såpass stor forandring, der man faktisk ikke får sett noe av hennes skjønnhet, KUN en stor makeover. Jeg skjønner veldig godt at gutter liker mer naturlig make up, slik at man faktisk ser hvem man er sammen med, og ikke blir “sjokkert” hver gang man skal legge seg med kjæresten eller var det en annen person man la seg sammen med i kveld igjen, montro (?)

Ville DU kjent henne igjen?


link her

Ida


13 kommentarer
    1. Så den artikkelen selv. Hadde nok ikke kjent henne igjen, nei. Synes egentlig det er litt skremmende at mennesker kan forandres så totalt bare med litt sminke. Det sier jo litt om at alle superstjernene kanskje ikke er så unaturlig vakre likevel?

    2. det er ganske utrolig hva sminke kan gjøre ja! bruker egentlig veldig lite sminke i hverdagen, men tar heller litt ekstra når jeg skal på fest 🙂

    3. Ikke for å være frekk i det hele tatt – er bare nysgjerrig! Jeg hadde en lang blogg pause, så var heller ikke på bloggere, så er ei stund siden jeg var innpå din. Jeg bare lurte på hva som har skjedd med han du var gift med? Hvis ikke det er alt for personlig og frekt av meg å spør :p

    4. ToppSminke: Det går helt fint du 🙂 Jeg og han skled egentlig bare fra hverandre, pga når han kom til Norge så ble det ikke den “romansen” vi hadde i Tyrkia. Dessuten var vi på forskjellige stadium i livet, noe som gjorde at vi ikke passet så bra sammen 🙂

    5. Det er utrolig hva vi jenter kan gjøre for å se bedre ut. Jeg syntes sminke kan brukes for å se penere ut, så lenge det ser naturlig ut. Altså bruk av en lett foundation, bronzer, mascara og concealer thats it. Jeg skjønner godt at gutter ikke liker når jenter blir helt forandret pga sminke.

    6. Bildet er photoshopa da…så det blir ikke ekte. De som skrev artikkelen gjør det for å overdrive. Og det har de gjort med dette bildet. Sjekk f.eks nesa. og hele ansiktet er mye smalere… så…det blir bare dumt å uttale seg om dette…Sminke kan ikke gjøre SÅ mye. Det er nå bare min ydmyke mening 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg