HVORDAN HANDLE PÅ EBAY

Hei kjære lesere!

For noen dager siden fikk jeg forespørsel om jeg ikke kunne vise hvordan vi shoppet på Ebay.
Selvfølgelig kan jeg gjøre det:

1. Gå til www.ebay.com , da vil du få opp denne siden under. Gå så til “browse by catergory” og skrive produktet du vil søke på. (engelsk)

2. Nå har jeg søkt på “Eye lashes” og det kommer opp alle slags typer. Det er to typer kjøp man har; “buy it now” eller “bids”. Jeg handler bestandig “buy it now”. Prisen ser du på høyre siden der, denne koster $16 dollar for 120 par med øyevipper. Alt er oppgitt i dollar eller euro. Under står det “free shipping”, og det betyr at man ikke betaler frakt. Bildet nedenfor, ser du “Top rated seller”, det er selgere fra Ebay som har mest positive omtaler, og som ofte sender produktene raskt og sikkert. Jeg kjøper bestandig fra slike selgere!

 3. Du kan også søke direkte på “Top rated seller” på venstre siden. Også kan du legge inn “Buy it Now”.


4. Så trykke du på produket du vil kjøpe. Markerer “Quanity” (antall) du vil kjøpe, og trykker “Buy it Now”.

5. Deretter kommer du til denne siden, og trykker “Commit to buy”.

6. Så kommer du hit og trykker “pay now”


7. Så kommer du hit, og trykker “Continue”.


8. Så komme du til PayPal betalingen. Da må du ha en PayPal konto for å betale. Dette er den sikreste måten å handle på nettet med. Hvis du ikke har dette, så kan det lett ordnes på “Dont have a PayPal account”.

Som du kanskje ser så er det mange sikkerhetsider som faktisk sørger for at du er klar over at du er i ferd med å betale nå. Jeg elsker å shoppe på Ebay, og jeg har fått absolutt alt jeg har bestilt meg innen 2 – 4 uker.

Lærte du noe?

<3<3<3
Ida 

10 kommentarer

Siste innlegg