MOTIVASJON

God morgen! 

Idag starter jeg ikke før 17.00 på jobb, og har god tid til å dra meg i sengen. Dette ville jeg kanskje ha gjort, MEN så er det jo mandag idag, og det vil si ny uke og nye muligheter, sant?? 

Er dere slik som meg at treningen kan varierer fra uke til uke, dag til dag?? Jeg har bestandig vært opptatt av trening, men når man jobber fulle dager, velger man heller å slappe av med venner/kjæreste når man har ekstra tid til overs. For bare 2 uker siden var jeg veldig motivert, og trente mange ganger i uken. Nå derimot har jeg trent en dag i uka. Hvorfor er det egentlig slik at motviasjonen forsvinner?

Så fort jeg ser bilder av flotte og sterke kvinner får jeg med engang opp motivasjonen, men holder dette? Er det mer som må til for at man får et fast opplegg med trening? Jeg trener ikke for jeg synes jeg selv er feit, men for å holde meg i form og bygge muskler. Jeg merker med meg selv at jeg bygger veldig fort muskler. Det å se resultateter i seg selv er motiverende for meg! 

Alle kan ha forskellige meninger om hvorfor man skal trene, men det er ingen hemmelighet at trening er bra for alle! Noen trener for å gå ned i vekt, andre trener for å stille i fitness konkurranser, noen trener pga sykdom, mens noen trener rett og slett for å holde seg i form!  

Bildene nedenfor er en motivasjonskilde og inspirasjon for meg!

Nå skal jeg hive på meg treningsklærne og dra på treningstudio for å sette i gang med ei sikkelig treningsøkt! 

Wish me good luck!  

Hva er din motviasjon?


<3<3<3
Ida

4 kommentarer
    1. Selv får jeg motivasjon av å se på veltrente mennesker! Man blir jo selvfølgelig misunnelig og vil oppnå resultater som tilsvarer en veltrent og sunn kropp. Trener tre ganger i uken jeg, jogger! Jeg tror jeg kom over kneika mi den dagen jeg hadde jobbet åtte timer (jobber i butikk, så står hele dagen) og kom hjem, spiste og satt på sofaen og tenkte “jeg gidder ikke å trene i dag, jeg er jo så sliten”. Men med en gang jeg kom meg ut var jeg full av energi og det ble en kjempe fin workout!
      Selv liker jeg å ha en treningspartner, venninner eller kjæresten. Da er det lettere å komme seg ut, syns jeg ihvertfall. Du kan ikke backe out når noen andre regner med deg og du har en avtale:)
      Men jeg tror trening går opp og ned for alle! Av og til trener man gjerne mer enn andre ganger! Bedre å trene en gang i uken – enn å ikke trene i det hele tatt sier jeg:)

    2. Tonje Sofie: Skjønner hva du mener med å komme seg over kneika ja! Er man først i gang så går det som regel greit, men å starte opp igjen etter noen uker/mnd med “ferie”, er tungt! Var godt å komme seg på trening idag og føle at man er igang igjen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg