DA ER MÅLET SATT – I SAMARBEID MED @COACHARVE

God kveld kjære lesere!

Wow, for en herlig respons jeg fikk på mitt tidligere blogginnlegg om min vektnedgang, – tusen takk alle sammen! Det har kommet fine meldinger både på instagram og på facebook, og dette gjør meg så glad! Fordi ja, det har vært noen “tøffe” måneder der jeg har fått hørt mye dritt i forhold til meg og løpingen min. MEN jeg er så glad for at jeg klarte å motbevise disse uttalelsene og slå i bordet med fakta og være STOLT over det!

Så hva skjer fremover? Løping VS styrketrening?
Det er ingen tvil om at jeg er mer fornøyd med egen kropp nå enn jeg har vært på veldig lenge, så ja – jeg skal fortsette med løpingen. Det som er så fint med å ha en coach som Arve er at han klarer alltid å se meg for den jeg er, og lytter alltid til mine ønsker. Det har han alltid gjort, og det beviser han atter en gang at han er den beste coachen jeg kunne hatt!

Forrige uke var jeg på Legacy gym og møtte Arve for å prate litt om hvordan de siste 4 månedene har vært, både i forhold til trening og kosthold. Det er alltid så hyggelig å møte Arve, fordi han har bestandig så mye fornuftig å si. Jeg blir så fasinert og inspirert av all kunnskap han sitter med, og føler meg tusen ganger klokere etter hver gang vi møtes. Han kan ALT, – fra hvor mye mat jeg kan spise uten å gå opp i vekt, til hvordan musklene i kroppen bygges på “riktig” måte, – til øvelser for å unngå skader i forbindelse med trening/løping.

Hver gang vi møtes så får jeg vite nye ting som jeg tar med meg videre inn i hverdagen. Denne gangen snakket vi mye om kosthold, da jeg har gått på en relativt “streng” kostholdsplan disse 4 månedene. Noe som har resultert i at jeg har gått ned 7,5 kilo på 4 mnd. Spørsmålet er nå hvordan jeg skal klare å ligge på samme vekt i tiden fremover, men ved å øke litt av maten min – uten å gå opp i vekt. Dette er virkelig ett regnestykke som må regnes ut, og her gjør Arve en super jobb! Det er ikke snakk om å legge på 700 kalorier om dagen, men øke gradvis, starte med 200 kalorier, også øke etter hvert. På denne måten klarer jeg å holde vekta, uten å verken gå opp eller ned. Fordi ja, alt handler om kalorier INN og kalorier UT.

Skal du ned i vekt så er kostholdet 70% av jobben, så for meg så er det så utrolig viktig at jeg har en kostholdsplan som er beregnet på MEG. Jeg ønsker ikke å dele med dere hvor mange kalorier jeg ligger på hver dag, fordi dette er ikke til nytte for deg. Alle kostholdsplaner bør være tilrettelagt deg, og beregnes ut i fra vekt, høyde, hvileforbrenning, hverdagsaktivitet, treningsmengde etc.

Nå som kostholdet er på plass, begynte vi å prate om treningsformen min. Jeg fortalte Arve at jeg vil fortsette med løpingen min, men at jeg også ønsket å legge inn 2 styrkeøkter i uken, og da gjerne helkropp. Fokuset mitt er bare å opprettholde musklene mine, gjøre meg sterkere i kjernemusklatur og forebygge skader i bein/hofter I forbindelse med løping.

Jeg må ærlig innrømme at jeg er livredd for å starte opp med styrketrening igjen, da jeg er redd for å “bygge” igjen og bli bulkete. MEN med Arve sine kunnskaper så skal han legge opp ett treningsprogram med fokus på vedlikehold av musklene, og da tenker vi å kjøre helkropp program –  og da styrkeprogram med “lav rep”. (Altså få sett og få repetisjoner). Han har fått frie tøyler til å sette opp de øvelsene han mener er viktig for meg, og da gjelder dette spesielt bakside lår, da dette brukes mye under løping. Så ja, da var kosthold og styrkeprogram under kontroll.

Så til det jeg synes er mest spennende!
Arve skal nemlig sette opp en løpeplan for meg, med fokus på HALVMARATON i september. Hva har jeg gitt meg ut på? Jeg har aldri vært noen løper, også nå skal jeg springe halvmaraton som er på 2,1 mil. Jeg er virkelig spent på hvordan dette skal gå, men med god hjelp fra både Arve og min gode venninne Tanja som har løpt 6 tidligere maraton. Hun er en av mine største inspirasjoner og jeg er så heldig som har henne som gir meg tips og veiledning i forhold til å bli raskere og bedre. Og nå som jeg i tillegg får løpeplan fra Arve, så må jeg virkelig tro at jeg klarer å gjennomføre halvmaraton om knappe 3 måneder.

Så ja, jeg har en spennende tid i vente – og jeg kan nesten ikke vente til å starte på nye programmet mitt fra neste uke av.
Kan virkelig anbefale Arve som coach om du ønsker resultater, enten om det er i form av å bygge muskler, gå ned i vekt, bli bedre på å løpe eller rett og slett få ett sunnere og bedre kosthold. Jeg har ikke ord for hvor takknemlig jeg er for å ha en kropp som er sunn og SKADEFRI, med god hjelp fra Arve.,

Ønsker du en forandring?
ta kontakt med Arve Kristoffersen på mail [email protected]
Instagram: @coacharve

Følg meg på instagram @idadir

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg