FRISTELSER OVERALT

God kveld kjære lesere!

Det er torsdag, og det nærmer seg helg med stormskritt. Synes ikke det er mange dager siden det var lørdag, så er det jammen meg snart lørdag igjen gitt. Denne lørdagen skal jeg faktisk jobbe ekstravakt på flyplassen, noe som passer meg veldig bra. Jeg trenger uten tvil pengene til jeg reiser på ferie om knappe 5 uker! Dessuten har det vært nok festligheter for min del den siste tiden. Nå er planen å legge drikkingen på hylla frem til jeg drar på ferie 20 juni. Og ja, det skal jeg klare! Selv om det er mange fristelser som står for tur nå frem mot mai, der det både er bursdager, 17mai, konfirmasjoner og flere arrangement, så må jeg klare å motstå fristelsene som alkohol og “junkfood”.

Fordi ja, det finnes alltid en unnskyldning for å “skeie” ut og spise/drikke til enhver anledning. Enten en bursdag, en eksamen som skal feires, kake på jobb fordi noen starter/slutter, sommer/påske/jul, innflytningsfester, eller at det rett og slett er så fint vær at vi bare “må” unne oss noe godt. Høres dette kjent ut for deg?

Ja, det er fordi dette er HVERDAGEN vi alle opplever! Jeg har i snart 3 år fulgt en kostholdsplan (varierende legg merke til), og om jeg hver uke skulle gitt igjen for fristelsene som jeg står ovenfor hver uke, så hadde jeg ikke oppnådd de målene jeg har oppnådd per dags dato. Mange spør meg gang på gang, “Hvordan klarer du å holde deg så steinhard Ida?”. Og vet du hva? 
Det er til tider veldig vanskelig, men tilslutt blir det en livsstil, der du tar valg som vil påvirke deg i dagene/ukene etter slike festligheter/utskjeielser. Det er ikke bare vekt og kropp jeg tenker på når jeg skriver dette, men også min fysiske helse. Kroppen min reagere negativt på alkohol og godteri, og blir slapp og dårlig i flere dager etter en slik opplevelse. Kroppen min trenger sunn og ren mat for å faktisk fungere i en hektisk hverdag, fordi JA min hverdag er hektisk. Det går i ett hele tiden, og derfor er det veldig viktig for meg at kroppen min samarbeider!

Det gjelder bare å planlegge måltidene dine og tilbringe kvalitetstid med personer som aksepterer livsstilen din. Det er alfa omega! Jeg er så heldig at alle de som er rundt meg aksepterer den livsstilen jeg velger, og blir ikke irritert, skuffa eller sur for at jeg ikke drikker alkohol på en fest eller at jeg ikke spiser nattmat på Burger King. Så lenge jeg er med på ting, og tilbringer tiden min med de, så er de fornøyd. Og DET folkens, kalles ekte vennskap. Jeg tenker ofte over hvor heldig jeg føler meg som faktisk har folk i livet mitt som akseptere meg som den jeg er, ingenting kan måle seg med den følelsen! Så ja, ikke føl deg dum om du kommer på en bursdagfest med matboks fylt med kylling, grønnsaker og ris, mens resten av gjengen spiser kaker og godteri. DU er god nok som du er, og EKTE venner vil godta deg for den du er! Tro meg 🙂

Om du tenker at det å være på en kostholdsplan er kjedelig, så må du tro igjen! For de som kjenner meg godt så vet de at jeg spiser variert og at maten jeg spiser smaker nydelig. Spesielt mine desserter! Dere kan se bildene nedenfor som er desserter som jeg faktisk KAN spise på en slik kostholdsplan. Det gjelder bare å være kreativ så får du til det meste, tro meg! Ingenting av det på bildene inneholder sukker, og derfor kan man kose seg med GOD samvittighet og kroppen din vil takke deg senere!

Får ikke sagt det nok hvor heldig jeg er som får hjelp av min coach Arve Kristoffersen med en kostholdsplan som holder meg mett og gir meg energi i hverdagen til å fungere optimalt!
Om DU mangler energi i hverdagen og trenger hjelp til et bedre og sunnere kosthold så anbefaler jeg virkelig Arve!
Du kan kontakte han på instagram @akfitness eller via facebooksiden til Strongbody her.

Følg meg på instagram @idadir

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg