FØLELSEN AV Å HA FEILET

God kveld kjære lesere!

Det er fredag, og helgen står for tur, 20 varmegrader her i Trondheim, blå himmel, så ja, hva kunne blitt bedre? For meg så føles denne fredagen veldig tung, rett og slett fordi jeg føler at jeg har feilet de siste 2 ukene. Hva mener jeg med feilet? Jo, det skal jeg fortelle dere.

NB:
Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er for å fortelle alle der ute at det er OK å innrømme at man har feilet med målsettinger man har satt seg. Noen ser kanskje opp til meg og lurer på hvordan jeg klarer å trene så mye som jeg gjør, jobbe så mye som jeg gjør, være med på alt jeg er med på, og derfor mener jeg det er naturlig å fortelle dere at jeg bare er ett menneske, og feiler like ofte som dere! Og når jeg først har feilet, så ønsker jeg å dele det med dere, så dere ser at jeg også er menneskelig og gjør feil. Det er helt OK å feile, bare man tar grep og gjør noe med det!

På 2 uker har jeg vært på trening 2 dager! For meg er dette ganske vanskelig å innrømme, fordi jeg liker ikke å fortelle meg selv eller andre i den forstand at jeg ikke har vært på trening mer enn 2 dager på 14 dager. Det er flaut, rett og slett flaut. Sommeren er her, og jeg har liksom “gitt” opp å vedlikeholde den såkalte “sommerkroppen”. Det hele begynte vel egentlig tidlig i juni, da jeg ble fanget av å jobbe altfor mye. Jeg var sliten, slakket litt ned på treningen, men så bestemte jeg meg for å korte ned på treningsøktene mine fra 2-3 timer, til 1 time. Husker dere? Dette ble bare en tanke. Fordi jo, hva skjedde? Jeg droppet heller treningene mine. Ja, jeg feilet! Jeg holdt ikke det jeg hadde lovet meg selv, og sitter igjen med en klump i halsen fordi jeg liker ikke å innrømme ovenfor meg selv eller andre at jeg ikke har klart målet jeg satte meg.

Når det skal sies så har jeg aldri hatt så lite energi som jeg har hatt de siste 14 dagene, og jeg har sovet opptil 27 timer i strekk. Ja, tro det eller ei. Familie og venner trodde jeg hadde gått i koma etter å ha vært frakoblet fra facebook i 27 timer. Helt vanvittig! Kroppen min blir faktisk dårlig av å ikke trene, fordi det er her jeg får overskudd. Tro det eller ei, trening GIR overskudd. Og det har jeg merket så utrolig godt siste tiden, og det er en viktig faktor til hvorfor trening er så viktig for meg!

Så i går startet jeg igjen, etter 14 dager med relativt lite/så og si ingen trening. Og det føles GODT! Jeg fikk gjennomført spinning hos en av mine beste venninner, for så å avslutte med noen bein/rumpe øvelser. Det er vanskelig å forklare dere som leser bloggen min, hvor mye trening egentlig betyr for meg. Det er ikke selve følelsen av å “få den perfekte kroppen” som gir meg motivasjonen til å trene, men heller den energien jeg får av å være på trening! Føle meg bedre, både fysisk og psykisk. Mye ligger faktisk i psyken hos meg. Treningen får det beste ut av meg, og gir meg overskudd i hverdagen.

Nå krysser jeg fingrene for at jeg får til noen gode økter iløpet av helgen og at uka fortsetter med noen gode treningsøkter. Jeg har ikke satt meg noen mål om hvor ofte jeg skal trene neste uke, eller hvor lenge. Jeg har bare bestemt meg for at jeg skal komme meg på trening de dagene det lar seg gjøre. Jeg må slutte å være så streng med meg selv, og om jeg ikke får trent mer enn 3-4 ganger er det mer enn nok. Jeg må huske hva jeg bestemte meg for tidligere i sommer; jeg skal også leve litt!

Dessuten tror jeg at treningen blir lettere når jeg har så flotte venninner som har lyst til å trene sammen med meg, og som motiverer meg ekstra. Jeg føler meg veldig heldig som har venninner som setter treningen like høyt som meg, er så mye lettere å gjøre ting sammen når man deler samme lidenskaper <3

Ønsker alle mine lesere ei riktig god helg, og NYT!

Følg meg på instagram @idadir

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg