TRYKKBØLGEBEHANDLING

God kveld kjære lesere!

I forrige uke var jeg innom Klinikk For Alle her på Stjørdal, for å gjennomføre min første, men absolutt ikke siste , trykkebølgebehandling. Jeg har tidligere hørt mye om denne type behandling, men aldri fått prøvd det ut selv, før nå!

Hvorfor gjennomfører jeg denne behandlingen?
Det er ikke til å legge skjul på at tung styrketrening gir stive og stramme muskler, om jeg kan få forklart det kort og enkelt. Jeg har i flere år trent tungt, og da spesielt tunge øvelser på bein/rumpe. Dette har resultert i at hamstrings (bakside lår), er utrolig stram. Jeg har kjent på dette ei god stund nå, og det har faktisk begynt å gjøre ting vanskelig for meg når jeg trener. Jeg får ikke gjennomført enkelte beinøvelser, rett og slett fordi jeg er for stiv i hamstring.

Hva er trykkbølgebehandling?
 Denne behandlingen kan på noen få behandlinger dempe eller fjerne kroniske plager i muskler eller sener. Under trykkbølgebehandling sendes trykkluft gjennom et håndsett mot området som skal behandles. Disse trykkbølgene skaper mikroskader i vevet og det legges til rette for at kroppen kan bygge opp vev på riktig måte igjen. Erfaring viser at 4 av 5 pasienter blir smertefrie og/eller funksjonsfriske etter trykkbølgebehandling.

Hvordan foregår behandlingen?
Behandlinger tar ca. 15 minutter og gjennomføres av erfarne fysioterapeuter eller kiropraktorer.
Første gang undersøkes pasienten grundig før man gjennomfører den første behandlingen. En behandlingsserie av trykkbølgebehandling består vanligvis av 4-5 behandlinger.

Jeg har nå gjennomført 1 behandling, og ska tilbake i morgen for å gjennomføre min 2 behandling. Og etter kun 1 behandling, er jeg allerede bedre og det merkes godt på beinøktene mine. Jeg er mer tøyelig, og klarer faktisk å gjennomføre beinøktene mine uten å surne i beina. DET er så utrolig godt å kjenne at kroppen spiller på lag igjen, og det er en FRYD å trene uten den stivheten jeg har kjent på så lenge.

Kan på det sterkeste anbefale dere som ønsker bedre utbytte av treningen om å vurdere trykkbølgebehandling, fordi JA det hjelper og gir deg en bedre treningsfølelse, bade under og etterpå!

Les mer om trykkbølgebehandling her

For mer informasjon om behandlinger hos Klinikk For Alle:
Hjemmeside her
Instagram @klinikkforalle
Bestill time direkte på 02325 (kjapp timebestilling)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg