HELGENS HAPPENING

God søndag alle sammen!

Det er 17 varmegrader, strålende sol og Trondheim er fantastisk å bo i disse dager! Vi har virkelig hatt ei fin helg med strålende sol, og jeg har vært så heldig å ha hatt fri. Denne helgen har jeg virkelig kosa meg, alt fra jentekvelder, gode treningsøkter, shopping, kinotur og edru tur på byen. Så ja, litt av hvert. Viktig å få med seg mest mulig når man har sjansen.

Fredagen var jeg hos ei venninne, og du vet den følelsen når du kommer hjem og ennå sitter med ett smil rundt munnen, fordi du har kosa deg sånn? DEN følelsen hadde jeg da jeg la meg fredagskvelden. Jeg la meg og tenkte; wow, for noen venninner! Det er så fantastisk god følelse, som er vanskelig å beskrive. Men jeg føler meg veldig heldig, som har slike flotte mennesker i livet mitt <3

Jeg fikk også tilbud om å jobbe ekstra på posten (natt til lørdag), som jeg takket ja til. Så denne uken har jeg jobbet 9 vakter på 6 dager, så du kan tenke deg jeg var glad når klokken ble 05.00 lørdagmorgen, og jeg skulle rett hjem og sove? DET var lykke det! Planen var å sove ut, men jeg våknet av meg selv i 12 tiden, og dro meg selv på trening. Jeg hadde fult opp på planen utover kvelden, så det var egentlig like greit at jeg kom meg opp i rett tid. Selv om 6 timer er litt lite for meg. Kroppen min fungerer best på 8 timer søvn, men siste halvåret har jeg ligget på 4-6 timer maks pr.natt, noe som ikke er så altfor bra i bunn og grunn.Men for en liten periode kan jeg holde det gående, så får vi se med tiden hva som skjer.

MEN foruten om trening og jobb, så fikk jeg besøk av 3 venninner. Vi satt egentlig og slarva om alt og ingenting, før vi tok turen ned til Trondheim kino. Vi skulle nemlig se “Ett helt halvt år”. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har ikke lest boken, men jeg har hørt så enormt mye om den boka, at jeg bare måtte se filmen.

Og ja. Jeg var godt forberedt, hadde med meg papir slik at jeg kunne tørke tårer. Det papiret kom godt med for å si det mildt, fordi tårene bare trillet og trillet. Jeg har aldri skreket på kino før, så dette var en ny opplevelse for meg. Men GUD for en film. Anbefales virkelig på det sterkeste!!

Litt før 00.00 var jeg hjemme og hadde egentlig planer om å ta tidlig kveld, for å få mest ut av søndagen. Men der skjærte det seg. Fire Fine (byen beste uteplass) hadde 1 års feiring, og jeg bestemte meg for å dra dit for å hilse på folket. Så jeg dro nedover, og klokken visste 05.30 før jeg og venninna mi slukna i senga hos meg. Det var en fantastisk kveld med hyggelige folk, og JA jeg var edru ute på byen.

Jeg har ennå planer om å holde meg edru frem til 1.juli, og tenkte faktisk å skrive ett blogginnlegg om “livet som edru ute på byen”, fordi jeg vet mange lurer på hvorfor og hvordan det er mulig å være ute på byen helg etter helg, klinke edru. Det skal jeg fortelle dere i ett senere innlegg.

Ønsker alle en flott uke, og gjør det beste ut av den!

Følg meg på instagram @idadir

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg