MIN OPPSTART AV NY DIETT

God kveld kjære lesere!

Som jeg nevnte for dere tidligere i uken har jeg startet på en ny diett, satt opp av min coach Arve Kristoffersen, som jobber I firmaet Strongbody. I snart 3 år nå har jeg gått på ulike kostholdsplaner fra Strongbody, og denne gangen utfordrer jeg meg selv og prøver ett HELT nytt oppsett fra Arve. Denne planen er satt opp litt anderledes enn jeg er vant med fra tidligere planer, så jeg må virkelig si at jeg utfordrer meg selv litt I tiden fremover. MEN jeg liker utfordringer, og har planer om å følge denne planen for å se hva jeg klarer å oppnå I tiden fremover.

Jeg vet at mange av dere kan tenke:
“Hvorfor skal du på diett?”
“Synes du det er verd det å “sulte” seg selv?”
“Vil du ikke leve normalt og spise hva du selv ønsker?”

Og vet du? Det er helt greit at folk har meninger og synspunkter rundt min oppstart av denne dietten jeg skal følge I tiden frem mot sommeren. Men dette er noe jeg selv ønsker, og derfor gjør jeg akkurat som jeg selv vil, Det er jeg som bestemmer, og jeg gir egentlig litt blaffen i hva andre mener og tenker rundt dette. Men alikevel ønsker jeg å blogge om det, fordi jeg vet mange er veldig interresert i min livsstil med tanke på kosthold og trening. Jeg får daglig spørsmål om hva jeg spiser, hvordan jeg spiser, hvordan jeg trener og hvordan jeg klarer å oppnå slike resultater jeg har gjort de siste årene.

Hvorfor starter jeg på en diett akkurat nå?
Det er ingen hemmelighet at jeg har levd det gode livet med tanke på mat de siste månedene, og har egentlig spist alt jeg har hatt lyst på. Når jeg skriver alt jeg har hatt lyst på så gjelder ikke dette godteri, brus og slikt. Men at jeg har spist ubegrenset mengde med sunn mat. F.eks har jeg spist oppimot 250 gram havregryn til frokost hver dag, 300 gram kylling til middag, 80 gram ris til middag, proteinsjokolader, proteinkaker, og ja, slik har det pågått i noen måneder nå.

Og derfor er det ikke så rart at kroppen har endret seg litt? Jeg har sikkert ligget på et kalorinntak på 3000kcal om dagen, og det er for mye. Selv om jeg trener så merker jeg at kroppen har endret seg på de siste månedene, og jeg har fått det typiske “valpefettet” rundt magen som det så fint kalles. Derfor ønsker jeg å gå¨på en diett nå frem mot bikinisesongen, ganske enkelt og greit forklart egentlig. Så får dere mene hva dere vil, det er hva jeg selv føler som veier opp for valget mitt.

Så nei, jeg skal ikke konkurrere i noen bikinifitness konkurranse. Har heller ingen planer om å konkurrere, da jeg liker veldig godt livsstilen jeg lever idag. DA har dere fått svar på det 🙂

Jeg skal på ingen måte oppfordre noen til å gå på diett, men ønsker du mer informasjon rundt dette med kosthold og trening så anbefaler jeg deg å ta kontakt med Arve Kristoffersen (@akfitness på instagram), eller besøk nettsiden til Strongbody her. Husk at 70% av resultatet dannes via riktig kosthold, og det er SMÅ grep som skal til for at du faktisk ser resultater. Etter 2-4 uker vil du allerede merke stor forskjell, så du er ikke for sent ute med tanke på bikinisesongen.

For mer informasjon, sjekk ut instagram brukerne;
@strongbody_no
@akfitness (min coach)

 

1 kommentar
    1. Kom nettopp over bloggen din, og er såå glad for det! Du virker som en herlig jente, og jeg synes livsstilen din virker spennende å følge. Gleder meg til å høre om oppdateringer av dietten, lykke til!! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg