4,5 MND UTEN ALKOHOL, OG TIDEN FREMOVER?

God kveld kjære lesere!

Vi er halvveis i april, og det betyr så mye som at jeg har blitt 1 år eldre. Joda, jeg hadde nemlig bursdag 13.april, og denne ble feiret i helgen i beste selskap med flotte vennninner. Som dere husker så skulle jeg holde meg uten alkohol frem til bursdagfeiringen min, og vet du? Det klarte jeg også, med glans (om jeg får si det slik).

Da hadde jeg gått 4,5 mnd uten alkohol, og jeg føler meg sååå enormt stolt over innsatsen og viljestyrken jeg har hatt de siste månedene. Og vet du? Jeg har vært med på ALLE bursdager, og vært på byen til det har stengt opptil flere ganger. Jeg har virkelig koset meg sammen med venner ute på byen, selv om jeg har vært edru så har det ikke vært noe problem, overhode ikke!

Men målet mitt var å holde meg til bursdagsfeiringa mi, og det gjorde det. Selve feiringa foregikk hjemme hos meg, med både geleshots, god mat og høylytte jenter som sang for full hals. Videre dro vi på byen, og hadde en kjempe fin kveld sammen!

Nå som bursdagsfeiringen er overstått, så sitter jeg og vurdere om jeg skal fortsette å holde meg uten alkohol i noen uker til? Etter å ha vært edru i såpass lang tid så føltes det veldig rart å drikke igjen. Og for å være helt ærlig? Jeg foretrekker heller å være edru på byen enn å drikke! Dette hadde jeg ikke forestilt meg for noen år tilbake. Da følte jeg at jeg måtte drikke for å bli kjent med andre mennesker, og at alt handlet om å bli fullest mulig for å komme meg ut på byen for å “kose” meg.

Hva kommer det av at jeg synes edru kvelder er bedre? Kanskje det henger sammen med at jeg selv har fått det tusen ganger bedre med meg selv, og derfor trenger jeg ikke “skjule” meg bak alkoholen. Jeg har det bra, og trenger ikke være full for å kose meg blant nye mennesker. For ikke å snakke om hvor godt kroppen min har hatt av å holde seg edru. Jeg har så mye mer energy, kroppen ser 1000 ganger bedre ut, og jeg føler meg fantastisk når jeg våkner opp søndagsmorgenen for å starte dagen med spinningtime. Dette har blitt min faste rutine hver søndag, klokken 13.15, drar jeg avgårde på spinningtime, og det føles FANTASTISK!

Har du hatt edru kvelder ute på byen, og hva synes du om det?

Følg meg på instagram @idadir

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg