THE BEST VERSION OF YOU

God kveld kjære lesere!

Har dere noen gang tenkt over hvor bra livet egentlig kan være? At det er DU som bestemmer hvordan livet ditt skal utvikle seg? At det er DU alene og alene som faktisk bestemmer over ditt eget liv?

Dette er spørsmål jeg har fått erfart de siste månedene etter at jeg ble singel. Tidligere har jeg følt meg “fanget” og forpliktet til ett menneske, en jeg må forklare alt og ingenting til, og en jeg må ta vare på og ta hensyn til. Nå handler alt om MEG, og det føles fantastisk! Det høres kanskje litt egoistisk ut, men vet du? Det er faktisk lov til å være litt egoistisk og gi litt faen I denne “janteloven” vi har. Fordi innerst inne vet jeg at vi alle er opptatt av å ha det bra med seg selv, og vi bør bare tørre å stå frem og si det.: Så ja,“its all about me, and I LOVE it”.

De siste månedene har jeg brukt mye av tiden min på å finne ut hvilken vei/livsstil jeg ønsker å leve, og jeg føler endelig at jeg har funnet MIN plass I samfunnet. Ja, det har tatt noen måneder før jeg er der jeg bør være, men det føles veldig bra fordi jeg har brukt tiden godt og bygget opp min “nye” identitet. Jeg er veldig fornøyd med min nye identitet om jeg kan kalle det for det.

Hva går min nye identitet ut på, lurer du kanskje på? Når sant skal sies så er det litt vanskelig å forklare, rett og slett fordi du må bare oppleve/se det selv. For de som kjenner meg så har de sett dette, og vet hva jeg snakker om. De siste månedene har jeg brukt MYE tid på viktige ting I livet som familie, venner, jobb og trening. Jeg har fått en mye større vennekrets enn jeg noen gang har hatt, kontakten med familien har blitt nærmere, begynt I ny jobb, ny livsglede, og ja jeg føler rett og slett at livet er herlig. – ENDELIG! 

Tiden fra da jeg ble singel til idag har ikke bare vært lett. Ja det har vært tungt å vært “alene”, selv om jeg ikke har vært alene pga venner/familie, men dere forstår. Jeg har bestandig vært I forhold og vært “avhengig” av en person. Etter bruddet har jeg vært veldig rolig med drikking/dating, og dette har jeg gjort konsekvent, rett og slett fordi jeg ville finne min egen identitet før jeg skulle treffe noen igjen.

Nå, snart 5 mnd etter bruddet er jeg endelig klar. Jeg er klar for å åpne meg for andre, og klar for å date igjen. Huff, dette hørtes litt rart ut, men jeg er faktisk der I livet at jeg er klar for å møte noen igjen, Slippe noen andre innpå meg, og ta en dag om gangen. Jeg er stolt. Stolt over den jobben jeg har gjort med meg selv etter bruddet, stolt over den “nye” Ida, som jeg faktisk trodde var borte det siste året.

NÅ gjelder det å se fremover, og jeg kan nesten ikke vente meg til å se hva resten av året bringer!

Følg meg gjerne på instagram “idadir”


2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg