EN VARM ANBEFALING

God kveld kjære lesere!

Er du som meg å ELSKER å reise rundt omkring i verden og oppleve ting? DA skal jeg anbefale deg å ta turen til magiske Bali i Indonesia. Jeg var der i september i 2013, og dette er virkelig et land jeg kan anbefale på mitt sterkeste. Jeg var veldig skeptisk til å reise nedover pga flyturen var så lang, og jeg var redd det ville være skittent og utstelt der nede. Men der tok jeg feil, det var en fantastisk plass å reise til.

Jeg er slik at jeg liker en god blanding av sol /varme, men det er også viktig for meg å oppleve ting når man reiser til et nytt land. Før jeg dro nedover til Bali satte jeg timevis og søkte på nettet etter attraksjoner å gjøre der nede, slik at jeg fikk opplevd mest mulig på kortest mulig tid. Noe av det mest spennende jeg gjorde var å bo på et “elefant hotel”: Her fikk jeg transport fra/til hotellet på elefant ryggen, jeg fikk dusje og stelle elefantene og ja rett og slett “leve” med de. Dette var en veldig spesiell opplevelse for meg, aldri opplevd maken.


Noe annet jeg kan anbefale dere er delfinsvømming. Jeg har bestandig hatt en drøm om å svømme med delfiner, og dette skulle jeg være så heldig å få oppleve. DEN følelsen jeg fikk av å se delfinen svømme rundt omkring var bare helt fantastisk. Jeg ble så utrolig overrasket over hvor myk og god den var, og hvor lydig den var. En opplevelse jeg sent vil glemme..

En dag tok jeg turen ut til en såkalt “skildpadde øy”, der jeg fikk møte min største frykt, nemlig slanger! Jeg hadde aldri i verden trodd jeg ville holde en levende slange, så jeg overgikk mine forventninger på alle mulige måter. For å komme seg til denne “skilpadde øya” som de kaller den så må du ta båt utover. Øya blir kalt skilpaddeøya fordi den er formet som en skilpadde sett utenfra.

Jeg var også innom “Bali Zoo” og fikk hilst på et uttalig forskjellige dyresorter. Jeg skal fortelle dere om en veldig sterk opplevelse jeg hadde med en ape som var der. Det var en kvinne ape, og denne apen var sikkelig oppegående. Hun satte seg i fanget til meg, og alle andre forsåvidt. Men tror hun følte noe spesielt med meg, og jeg følte absolutt noe spesielt med henne. Måten hun så på meg, og hvordan hun “lekte” med neglene på fingrene mine. Hun sammenlignet sin egen hånd oppimot min hånd, og ja – det var veldig rørende. Det rant noen tårer fra min side akkurat der og da ja, en opplevelse jeg aldri vil glemme.


<3 Rørende øyeblikk <3

Bali er også kjent for sine flotte templer, så jeg måtte selvfølgelig være litt “turist” å besøke disse når jeg først var i Bali.

Alt i alt var Bali et fantastisk reisemål, med mye god mat, drikke og du er garantert finvær der nede! Befolkningen var svært hyggelige og ikke så “masete” som i andre turist land. Absolutt ett reisemål du bør besøke!

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg