ET STORT STEG

God kveld kjære lesere

Helt siden jeg begynte å tenke på kosthold, så har jeg aldri rørt tunfisk. Rett og slett fordi jeg ikke taklet lukten av det. Jeg følte tunfisk var mat for katten og nektet å prøve ut dette når jeg fikk servert dette. Men det er rart hvor mye man er villig til å forandre seg med tiden. De siste ukene har jeg tatt steget og prøvd ut tunfisk, og vet du hva? Jeg synes det er overraskende godt.

Første gang jeg prøvde det var hos min besteveninne, som forresten er en mester på kjøkkenet! Hun stekte tunfisken I tacokrydder og piffikrydder, tilsatte små grønnsaker.og ris, og WOW det var litt av en middag. Jeg kjente overhode ikke smaken av tunfisk, noe som var hovedpoenget med denne retten. Tunfisk er ikke bare godt, det er veldig rikt på proteiner og for ikke å snakke om billig. En boks koster 3 kroner!!

Det er bestandig en “snakkis” at sunn mat skal være så dyrt, men det trenger ikke være det. Denne middagen kom på ca 50kroner, og det er jo ingenting å klage på, eller hva? Nei, så nå blir det mye tunfisk fremover. Greit når det bade er sunt, godt OG billig. Kan jeg heller svi av pengene mine på noe annet enn dyr mat. Fordi er det noe jeg kan spare inn på, så er det bruken av penger på “unødvendig” mat. Slik som f.eks drops, tyggis, og alt det andre som jeg bestandig tar med meg ved kassa når jeg star I kø og venter. Kjenner dere igjen der?

Har DU prøvd tunfisk?
Erfaringer?

Følg meg gjerne på instagram “idadir”

4 kommentarer
    1. Elsker tunfisk 🙂 Tunfisk pizza er favoritten 🙂
      Skal faktisk ha tunfisk salat på jobb i dag ^^ Kommer sikkert til å stinke hele treningssentret, haha..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg