SAFETY FIRST

God kveld kjære lesere!

OBS: Personlig blogginnlegg

Siden jeg var tenåring har jeg bestandig gått på p-piller, og det har egentlig fungert ganske greit for min del frem til nå. Jeg har sett meg litt lei på  å være avhengig av denne pillen jeg må huske på å ta hver dag, og for meg som jobber til alle døgnets tider så er det litt vanskelig å holde styr på pillene. DERFOR bestemte jeg meg for I forrige uke å sette inn spiral.

Spiral er et prevensjonsmiddel som varer I 3 år, så jeg slipper å tenke noe mer på prevensjon. Utrolig godt! Jeg kjenner at jeg er 100% mer avslappet I forhold til ALT nå fremover da jeg slipper å tenke på pillene. Jeg fikk satt inn en spiral av den nyeste typen,”Jaydess” du kan lese ALT om den her.

Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger av denne spiralen ennå, så jeg er kjempe fornøyd.Skal ærlig innrømme at det gjorde nokså vondt å få satt den inn I skjeden, men herregud, over på 5 minutter. DEN slags smerte må jeg bare tale for sikkerheten fremover I tid. Jeg anbefaler ihvertfall alle mine venner og bekjente om å prøve ut spiral, da det bade er viktig å huske prevensjon under samleie OG at du slipper bekymringer med p-piller og styr!

Har du prøvd spiral?

Følg meg gjerne på instagram “idadir”


6 kommentarer
    1. Hvor mye kostet denne? vanlig spiral sitter jo i 5 år, å den koster ca 1000kr, gjør i allefall den jeg har 🙂 hatt 1 år, skal sitte i 4 år til 🙂

    2. Hei, er dette en hormonfri type? Jeg kan ikke bruke prevensjon som inneholder hormoner. Hvis det er det da skal jeg tipse http://www.hormonfritt.no om denne. Kanskje de og kan skrive om denne. Fint om du har tid til a svare 🙂 God sommer

    3. Du bør vell kanskje ikke ta p -piler heller siden du ikke klarer å huske å ta de så du må fjerne det stakkars barnet som kommer til ved dine feil. Det kan vell også være lurt å ha det i og med at du ikke kan være 100 % sikker på hvem faren er. Du knuller jo på en og alle når du får i deg alkohol. Er ikke meningen å provosere men hvor dom går d Ann å bli? Må vell gå ann å ta vare på seg selv når man begynner å bli oppi 20 årene?

    4. Anonym: Hei “Anonym”
      Det er en grunn til at jeg fikk satt inn en spiral istede for å bruke p-piller, rett og slett fordi jeg har vært slurverte med bruken av p-piller. Når det gjelder de andre uttalelsene dine, så synes jeg dette var en utilpassende plass å kommentere noe slikt. Om du har noe du vil fortelle meg så synes jeg du kan sende meg en mail der du får forklart deg litt nærmere. ([email protected]) Ha en fortsatt fin sommer.

    5. Haha, må le litt av denne anonym her:) hvor står det at du har GLEMT å tatt pillene dine? Å er denne personen så teit at h*n tror damer automatisk blir supergravid av å glemme en pille eller ikke bruke prevensjon? Det er moder jord som bestemmer det, ikke en oppfunnet pille. Og at du må fjerne det stakkars barnet ditt? Ehh.. Det er absolutt ikke noe MÅ det… Og det er ikke meningen å provosere sier h*n. Kanskje et nytt ord i den personlige ordboka det:) makan til viktigper og bedreviter denne anonym her vil jeg tro, med dårlig selvbilde siden h*n rakker ned på andre mennesker slik. Stå på Ida, du er målrettet og ærlig!! 🙂

    6. Jeg satt inn p-stav i går, den holder også i 3 år.
      Jeg hater å gå til gynekolog og har heller ikke gått mer enn det alle “må”.
      Mange synes det er vondt å sette inn spiral og det anbefales ikke ofte til de som ikke har født eller abortert.
      Det er mindre flaut, det sikreste prevensjonsmidlet og den kan ikke dette ut slik som spiral.
      Hurra for å slippe p-piller..
      🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg