OSLO WEEKEND

God kveld kjære lesere!

Nå har det seg slik at denne sommeren vil for det meste bestå av jobbing, jobbing og ennå mer jobbing for min del. Jeg har faktisk ikke ferie før så sent som 15 august, og derfor bestemte jeg og ei venninne oss for å ta en hopppå tur til Oslo for 2 helger siden. Vi fikk fikset med billige flybilletter og pappa spanderte på oss hotel. Snilt eller hva?!

Så hvorfor ikke dra nedover for en weekendtur? Været her I Trondheim var ingenting å skryte av, så da var det bare å pakke kofferten og reise egentlig. Været I Oslo var jo aldeles nydelig den helgen, med 22 varme grader. Vi hadde egentlig ikke de store planene da vi dro ned til Oslo, men vi fikk virkelig utnyttet  de 2 dagene vi hadde der nede. Vi dro nedover fredagkveld, og startet kvelden med sushi og litt vin på Aker brygge sammen med en kompis som bodde her i Trondeim før. Så tok vi turen videre til Karl Johan og møtte en annen kompis av meg på et utested. God stemning hele kvelden, og gøy å bli kjent med nye folk.

Lørdagen våknet vi tidlig for å få med oss hotel frokost, og for å shoppe litt i Bogstad veien. Vi ble egentlig litt skuffa over shopping mulighetene, fordi det var mye av det vi hadde hjemme her i Trondheim. Så spiste vi lunsj på verdens tregeste restaurant, og da mener jeg verdens tregeste. Vi ventet 55 minutter på 1 burger, noe som er helt sykt. Huff, aldri igjen!

For kvelden hadde vi planlagt å møte en bekjent av meg på en fest i Lillestrøm, så vi tok toget inn til Lillestrøm og skulle på den såkalte “byfesten” der. Langt om lenge så klarte vi å rote oss bort (LANG historie), så vi endte med å møte han på sentralbanestasjonen for så å dra innover til Oslo for å feste videre. Vi dro til ett av Oslo`s fineste utesteder ifølge meg, Baroque. Der var det god stemning og vi koste oss hele kvelden med ALTFOR mye drikke. Så tok vi turen til Grand Olav hotel, i skybaren og vi alle 4 delte ei flakse moet, og fikk se den flotte utsikten over hele Oslo. Magisk spør du meg!

Søndagen fikk vi heldigvis utsatt utskjekking til 14.00, da vi alle var nokså i bakrus. Skyndte seg å pakke tingene, for så å hive oss på en taxi ned til “Fridays” for å spise hangover mat. Og ja, det ble 3 retters med BARE usunn mat. *hjelpes”. Vi ventet også i nesten 2,5 time på all maten, så ja Fridays anbefales IKKE på søndager!

Så dro vi videre til kompisen vår som bode på Grunerløkka for å slappe av før hjemreisen,. Sikkelig hangover med massevis av godis og sladder fra helgen. Love it!

Alt i alt hadde vi en kjempe flott tur, og det skal aldeles ikke bli lenge til neste Oslo tur. Can`t wait.

Følg meg gjerne på instagram “idadir”






0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg