HJEMMELAGET SUNN CARBONARA

God kveld kjære lesere!

Jeg var hjemme fra jobb 07.30 i morges, og da var det rett å finne senga. I morges var det vanskelig å få til å sove, rett og slett fordi det var mye veiarbeid utenfor soverommet mitt. Men heldigvis har jeg investert i noen ørepropper som ligger ved siden av meg ved senga. Disse har virkelig vært en god investering, da jeg er helt avhengig av å ha det helt stilt rundt meg når jeg skal sove. 

Jeg hadde planer om å sove til 3, men våknet av meg selv litt over halv 1. Dere vet den følelsen når dere våkner og egentlig VET at du burde ha sovet litt ekstra? Det ble kun 5 timer søvn, så det er egentlig ikke nok for min del. Men jeg var våken halv 1, og kunne ikke gjøre noe mer med den saken. Heldigvis hadde jeg lagt planer fra 3 og utover, da Jannicke kom på besøk. 

Når Jannicke er på besøk så blir det bestandig snakk om trening og mat, så det var ingen overraskelse at hun satte i gang med å lage middag til meg. Jeg fortalte henne hvor lei jeg var av samme type mat hver dag, så derfor prøvde vi ut noe nytt. Nemlig hjemmelaget sunn carbonara. 

Innhold:
2 egg
1/2 boks lett fløte / matfløte
Hvitløkskrydder
Karbonadedeig
Pasta
Ost (lett ost er en fin variant)

Karbonadeigen kan også byttes ut med skinke som du kan steke i panna – blir litt som “sunn bacon”.

Slik gjør du:
Visp egg og fløte sammen, krydre underveis.
Kok opp pasta og tilsett “blandingen” i pastaen.
Avslutt med å tilkjøttet ønsket kjøtt i blandigen.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg