DET VOKSNES LIV !

God søndag alle sammen!

Av og til lurer jeg på hvorfor jeg i det hele tatt fortsatt har denne bloggen? Jeg startet denne bloggen for snart 3 år siden, og det er ennå liv i den. Ja, så vidt! Bloggen min har gitt meg utrolig mye, blant annet nye bekjentskap, men også mange nye erfaringer. Jeg har hatt oppturer og nedturer , og da har bloggen vært god å “støtte” seg på. Det har vært godt å ha en blogg der jeg kunne dele både tanker og følelser med et “hemmelig” publikum. Og ja, jeg har hatt mange fine minner med det å blogge.

Hvorfor snakker jeg som om jeg skal legge ned bloggen min? Er dette et “adjø” innlegg? Vet du? Det har jeg tenkt litt på de siste dagene, og ja – det hadde kanskje vært det beste, fordi jeg er super elendig med å oppdatere denne bloggen. MEN en annen del av meg klarer ikke å legge vekk bloggingen. Selv om det blir sjeldent, så har jeg utrolig nok fremdeles noen lesere på bloggen min. Jeg har så sinnsykt lyst til å fortsette å blogge slik som før, gjerne 2 innlegg daglig. MEN jeg har rett og slett ikke tid eller mulighet. Jeg har så vidt tid til å sitte ned i leiligheten å se tv/slappe av. Så hvordan skal jeg kombinere bloggingen oppe i alt dette ? Who knows…

De siste ukene har det ikke skjedd mye spennende i bunn og grunn. Jeg har jobbet altfor mange dager på rad nå, og det kjennes ut som jeg BOR på flyplassen. Jeg jobber her, spiser her, og sover på en sofa her om nettene. Trenger du virkelig jobbe så mye, spør folk meg. Jeg er rett i forsvarsposisjon og sier “Jo, jeg har egen leilighet nå og en splitter ny bil, så ja jeg MÅ jobbe så mye for å få ting til å gå rundt”. Ja, mye av det er sant, fordi jeg har veldig mye å betale på hver mnd, men en annen del av meg er redd.. Redd for å ikke klare å mestre det å betale på 2 lån, mat og alt annet jeg trenger i det voksnes liv.

Det er rart dette med å “bli” voksen. Jeg er 24 år, og føler at livet mitt på mange måter ble snudd på hodet da jeg 4.juli kjøpte meg egen leilighet. Det var ikke før NÅ jeg så hvor tøft det faktisk er å eie noe eget i forhold til månedlige utgifter. Jeg har vært vant med å ha penger å bruke KUN på meg selv, klær, sminke/hår etc, mens nå er det andre ting jeg må sette fremst. Det er en uvant følelse, og jeg har ennå ikke helt blitt vant til denne følelsen av å betale så mye penger hver mnd. Jeg er kjempe stressa, og føler at jeg MÅ jobbe hver dag for å kunne ha nok penger til alt annet enn bolig og bil. Mitt verste mareritt tror jeg må være å se at jeg har 0 kroner på sparekonto, og dit skal jeg ALDRI komme! Nei, jeg er ikke besatt av å ha penger, på ingen som helst måte – men jeg MÅ ha kontroll over økonomien min til enhver tid.

MEN, nok prat nå..
Ønsker alle kjære lesere en fortsatt fin søndag!

Følg meg på instagram “idadir”



1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg