BILDEDRYSS FRA ROMA

God kveld kjære lesere

Da er enda en dag her i Roma over, og JØSS hvor mye inntrykk man sitter igjen etter en slik dag. Ikke nok med at det er nesten 30 grader i skyggen, men vi går og vi går..og går enda mer! Vi har vært på føttene siden 10.00 i morges, og var tilbake på hotellet etter 8 timer med gåing. Idag var vi på St.Peters kirke, der vi fikk opplevd paven tale (Det er trossalt søndag). Dette var veldig spesielt. Kanskje 5000 personer var samlet der, og det var en unik opplevelse å bli “velsignet” av selvete paven. 

Når man skulle inn i kirken så måtte man dekke til skuldre og bein, så jeg hadde med meg maxi skjørt og t skjorte i veska mi. Så da var det bare å skifte i køen, og gjøre seg klar til å utforske innsiden av kirka. Etter besøket i St.Peters kirke, så dro vi innom ennå en restaurant, og selvfølgelig var pizza og pasta det som ble servert. Jeg fikk heldigvis tak i en biff til middag, MEN denne biffen var ikke noe å skryte av. KUN fett og bein, så det ble nok mest salat på meg..igjen! 

Jeg må virkelig si at jeg sliter med å få i meg nok mat her nede, ettersom jeg ikke spiser pizza og pasta så begrenser dette alternativet. Takk gud for havregryn fra Norge og melk som jeg kjøper på mini marked rundt omkring her i Roma. Så sitter jeg på hotell rommet med plast skål og spiser maten min.. Jaja, thats life! 

Nå skal jeg ta tidlig kveld, fordi i morgen står Colosseum på planen, og da må man bare belage seg på en lang dag! 

Følg meg på instagram “idadir” 




1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg