BESØK HOS “KLINIKK FOR ALLE”

God kveld kjære lesere!

I forrige uke var jeg og lillesøster innom Klinikk For Alle som holder til på Mindes Hus her på Stjørdal. Klinikk For Alle er Norges største kjede for behandling av muskel- og leddplager. Du kan lese mer om de her. Nå som trening utgjør en stor del av hverdagen min, er det derfor ekstra viktig å ta vare på kroppen, og I aller høyeste grad forhindre eventuelle skader jeg kan pådra meg pga treningen. Vi ble møtt av Håvard som er kiropraktor og Espen som er fysioterapeut. Jeg har aldri vært i kontakt med kiropraktor/fysioterapeut, så for meg var dette veldig nytt. Mens min lillesøster har hatt flere besøk hos ulike kiropraktorer/fysioterapauter pga ryggen hennes. Så dette var nytt og spennende, og jeg gleder meg virkelig til å jobbe med slike profesjonelle mennesker, som VET hva de holder på.

Ikke nok med at disse folkene er utrolig dyktige, de tilbyr deg også time på dagen!  Ofte kan du oppleve å må vente flere uker før du faktisk får komme inn til en kiropraktor/fysioterapeut , og hvor lite service er ikke det? Du har akutte smerter i ryggen, og må vente i flere uker for å få gjort noe med ryggen? Nei, da er virkelig “Klinikk For Alle” rette stedet for deg. Her får du kvalitet for pengene!

Føler jeg at jeg har mange plager i hverdagen?
Jeg har ingen store plager som hemmer meg I hverdagen, men jeg ønsker å forhindre skader I fremtiden. Jeg har en sunn og frisk kropp, og er utrolig takknemlig for det, og ønsker å fortsette å ha en denne kroppen , SELV med mye trening og store belastninger på kroppen.

Hva ble resultatet?
-Hvilke plager fikk jeg påvist?
1. Vinging av skulderblader på begge sider, noes om ofte kommer av en overaktive brystmuskler og øvre trapezius muskler, sammenlignet med de antagonistiske (De som gjør det motsatte) musklene stabliserer skulderbladene. Disse heter rhomboids, midtre og nedre trapezius. Dette fører til protraherte skulder (sitter for langt frem), noe som gjør at skulderen er i en utsatt posisjon i forhold til skader eller overbelastning. 
2. Nedsatt ektensjon av ileosakralledd på begge sider, noe som fører til mindre aktivering av rumpemuskulaturen enn det som er nødvendig for å oppnå optimal stablitet. Jeg roterer hoften utover for å skape nok kraft til å ekstendere hoften og bruker der muskulatur som i utgangspunktet ikke skal brukes til dette. 
3. Svært stramme hofteleddsbøyere på begge sider, som er noe av grunnen til at jeg sliter med å skape nok aktivitet i rectus adbominus (de rette magemusklene) til å kunne ta en sit-up på vanlig måte. En annen grunn til dette er fordi jeg puster mye med brystet og har liten funksjon av diafragma (pustemuskelen) som er en del av kjernemsukultaturen. 
4. Stressnakke med både muskelspenninger og nedsatt leddbevegelse, da spesielt i øvre del.  

Hva skjer fremover?
Nå skal jeg og lillesøster på besøk hos klinikk for alle 1 gang i uken frem mot sommeren, der vi skal gjøre følgende behandlingsmetoder:
– Bløtvevsbehandling
– Nålebehandling
– Manipulasjon
– Truykkbølgebehandling 

For mer informasjon
Instagram #klinikkforalle
Facebook her
Hjemmeside her

Gleder meg virkelig til å samarbeide med disse dyktige folkene, og få se hvordan behandlingene vil påvirke treningen min i rett retning,
og ikke minst til å se/kjenne hvordan kroppen forandrer seg! 


Håvard (kiropraktor) , meg og lillesøster


Espen (fysioterapeut), meg og lillesøster

Samarbeid med “Klinikk For Alle”

3 kommentarer
    1. Har du noen gang prøvd å bleke etterveksten med tape extensions i?:-s hvem bleke middel bruker du for å få det så fint og lyst foresten? Bleker du noen ganger extensionsene og siden de er så lyse og fine? Klem Linda:-)

    2. Linda: Jeg har ikke tatt etterveksten mens jeg har tape Extensions nei. Bruker å ta de av for så å bleke etterveksten. Jeg bruker ikke noe middel på Extensions, og ja jeg har bleket Extensions mitt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg