HVA SKJER FREMOVER?

God kveld kjære lesere! 

Det er ikke til å legge skjul på at jeg daglig får spørsmål om hvordan jeg trener, hvor ofte jeg trener, og sist men ikke minst HVA jeg spiser. Er jeg på diett nå? Hva skjer fremover? Føler jeg har vært litt sløv på å gi dere en konkret opppdatering, men det har vært så mye annet å blogge om så har liksom litt glemt den biten som dere er så nysgjerrige på. Så beklager.

Men ihvertfall, akkurat nå trener jeg 5 dager i uken, der jeg har to hviledager som skal holdes hellige. Dette er i utgangspunktet onsdager og lørdager. Jeg har fått delt opp programmet mitt i styrkedager og muskelvekst dager. På styrkedager skal jeg løfte TUNGT, med mindre repitisjoner, mens på muskelvekst dager så er det lettere vekter og flere repitisjoner. Må ærlig innrømme at muskelvekst dagene er de som svir mest. Jeg har fremdeles delt opp programmet i overkropp og underkropp, laget av min coach Gunnar Strand Jacobsen, som du kan lese om her.

Når det gjelder mat, så ligger jeg på over 2000 kcal, der jeg prøver å få i meg nok proteiner og nok fett. Ja du hørte riktig.. FETT! Jeg har jo tidligere vært livredd for å spise fett, men nå har jeg fått streng beskjed om at jeg skal få i meg en viss mengde fett iløpet av dagen. Akkurat nå føler jeg ikke at kostholdet mitt fungerer kjempe bra, jeg har ganske frie tøyler på hva jeg kan spise, og jeg har det ganske så bra. Det er ingen hemmelighet at kostholdet mitt er veldig ensidig, med samme måltider hver dag.

Mine måltider:

Frokost: 40gram havregryn, 150 gram cottage cheese, 30g mandler, ekstra lett melk, sukrin og kanel
Lunsj: 2 havre knekkebrød med 30g kavli mager kylling ost eller 30 gleverposte go og mager + 1 skyr
Mellomåltid: Frukt og nøtter
Etter trening: Proteinshake + 2 riskaker
Middag: Reint kjøtt 250g (laks, karbonadedeig, kylling, biffstrimler), masse grønnsaker, ris/søtpotet
Kvelds: Stor porsjon med fruktsalat med frukt, mager kesam. mandler, rosiner, sukrin og walden sjokoladesirup (uten kcal og fett)

Når det er sagt så er jeg IKKE på diett, og skal nok ikke på diett før mai/juni, avhengig av formen min/vekt/fettprosent. Så det jeg spiser nå har jeg egentlig “koket” sammen selv, med hjelp fra Gunnar i forhold til mengde protein, fett og kcal.

Ida
Følg meg gjerne på instagram “Idadir”

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg