#2 SPØRSMÅL – MIN COACH SVARER

God kveld kjære lesere

Da jeg kjørte i gang spørsmålsrunden min for snart 1 uke siden, så kom det inn utrolig mange spørsmål som gikk på trening og kosthold. Ettersom jeg ikke er noe ekspert, så ba jeg min coach Gunnar Strand Jacobsen om hjelp. Det er viktig for meg at dere lesere får korrekt informasjon, så hva er bedre enn å spørre en eksert? Gunnar Strand Jacobsen er som sagt min coach frem mot bikinifitness konkurransen, og driver sitt eget coach firma. Han driver ikke bare med coaching av bikinifitness jenter, men også for overvektige eller for deg som rett og slett vil ned i vekt på en effektiv og rask måte.  For å lese mer om han besøk facebooksiden hans her, og følg han gjerne på instagram på “coachgunnar”, der han poster mirakel bilder av hans arbeid. Han setter opp både treningsprogram og diettplan som er basert på DIN bakgrunn, og på 4 uker vil du tydelig se resultater. For 4 uker koster dette 4500 kroner, noe som aboslutt er verd pengene, for bare se hva Gunnar har gjort for å få kvinner/menn til å se slik ut som de gjør den dag idag. (“coachgunnar” på instagram – for inspirasjonsbilder !!) Han kan også kontaktes på mail:  [email protected]

 Tenkte også å kjøre i gang enda en spørsmålsrunde med Gunnar Strand Jacobsen om noen uker, slik at dere alle får muligheten til å spørre om spørsmål. 

Her er svarene på de spørsmål dere hadde om trening/kosthold

> Vil ned 10 kilo til sommeren. Har du noen gode tips? 😉
10kg til sommeren høres mye ut, jeg anbefaler ikke å gå ned mer enn rundt
1% av kroppsvekten per uke. Så om du veier f.eks 70kg så bør du ikke gå
ned mer enn maks 700g i uka. Da tar 10kg 15 uker i såfall.
Går du for hardt på diett og går ned fortere enn dette, er risikoen stor
for at du fort legger på deg igjen etter at dietten er ferdig.

> Beste øvelser for å fjerne fett på mage og mellom lårene?
Det er egentlig ingen øvelser som fjerner fett, øvelsene bygger muskler og
strammer opp kroppen din innenfra og utover, og så kan du fjerne fett
gjennom diett og/eller ekstra cardio.

> Hvordan bygge rumpe og lår men samtidig bevare en flat mage og smal
 midje? Både kosthold og treningsmessig?  Jeg skjønner ikke helt det med at man må spise mer kalorier enn man
 forbrenner for å bygge muskler, men mindre kalorier enn man forbrenner når
 man  vil slanke seg. Hva med meg som vil ha flat mage / sixpack og være litt
 muskuløs? 🙂
Sånn i utgangspunktet så må man ikke være i kalorioverskudd for å bygge
muskler, så lenge proteininntaket er høyt. Særlig de første 1-2 årene man
trener. Du kan faktisk bygge muskler og brenne fett samtidig hvis du
legger deg i kaloriunderskudd samtidig som du er i overskudd av proteiner.
Jeg anbefaler rundt 3gram proteiner per kg kroppsvekt i såfall. Da får du
etterhvert flat mage og blir muskuløs 🙂

 

Vet du om man får kjøpt sukrin en plass i Trondheim? Så man slipper bestille på nettet hvor det koster masse i frakt :/
Sukrin kan kjøpes på alle helsekost butikker. 

Hvordan fikk du startet på bikinifitness og hvordan skaffer man seg en coach)?
Jeg ble motivert via min lillesøster som skal stille i sin første bikinifitness konkurranse nå om 3 uker. Jeg begynte å trene sånn smått, med utgangspunkt i å gå ned i vekt, men musklene kom fortere enn jeg kunne drømme om. Og VIPS der var jeg i gang mot scenen i oktober 2014. Jeg tok kontakt med Gunnar Stand Jacbosen som jobber som coach hos Kaliber, men også privat coach via nettet. Har hørt mange gode anbefalinger om han, og fikk tatt en formsjekk for å se at jeg har det som skal til for å i det hele tatt sette ferden mot bikinifitness konkurransen. Fikk grønt lys, og kjører derfor på!
 

Jeg synes ikke den lifesume appen var noe for meg, siden jeg lager maten min selv og det blir ikke da det samme som står innpå der. Har du noen andre anbefalinger på hvordan man enkelt kan telle kalorier man spiser? Og har du noen tips til hvordan man kan telle kalorier man forbrenner? Finner det kalori klokke som er rimelig, og må man ha et slikt belte rundt magen da?
Personlig synes jeg den fungerer veldig greit jeg. Før jeg brukte den så veide jeg opp maten min, delte og ganget med næringsinnhold som stod på baksiden av pakningene. Vet dessvere ikke noe om kalori klokker. 

Kam du legge ut noen oppskrifter på sunn bakst og sunne, kjappe middager? Hvordan har du det om dagen? 🙂
Skal få ordnet et eget innlegg med gode og sunne oppskrifter , samt kjappe middager. Jo, jeg har det veldig bra for tiden, takk som spør! Treningen går fremover, og det er utrolig motiverende med nytt treningsprogram fra Gunnar Strand Jacobsen. Er spent på å se fremgangen min fremover nå! 
 
 Hva er du mest fornøyd med kroppen din?
Akkurat nå er det rumpa! 

-Skulle gjerne hatt rumpa di, min er FLAT, hvilke øvelser anbefaler du?

Det første vi skal se på er generelle beinøvelser som også trener rumpa mye:

Knebøy:
https://www.youtube.com/watch?v=JftyKFFZho8

Om man ikke er sterk nok til å gjøre knebøy med god teknikk, kan man i
stedet gjøre noe som heter goblet squats:
https://www.youtube.com/watch?v=6xwGFn-J_Q4

Rumenske markløft:
http://www.youtube.com/watch?v=PnBREGM7pE0

Disse to bruker jeg i alle programmene jeg setter opp.

I tillegg er hip thrust alltid med – det er kongen av rumpeøvelser:
https://www.youtube.com/watch?v=4w9JN9XRc_c&list=TLqif755QfUbUjbNLeFMSASD5MMrOqwm2I
og
https://www.youtube.com/watch?v=hCm-70-9_XE

Glute bridge kan man også gjøre som et alternativ til hip thrust:
https://www.youtube.com/watch?v=rTqhhHfooxg

Så kan man supplere med noen av følgende øvelser også:

Pull throughs tar ganske bra:
http://www.youtube.com/watch?v=A32WSOB-6Gw

Cable squats kan være med som en hjelpeøvelse:
http://www.youtube.com/watch?v=w3dWFeND7hM

Cable kickbacks funker:
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/one-legged-cable-kickback

High step ups, bulgarske utfall, osv osv funker også kjempebra.

Når du skal sette opp program er det såklart viktig å ha med disse
øvelsene i rett mengde i forhold til hverandre, og ha progresjon i vekten,
variasjon i antall sett og reps, og riktig antall treningsdager i uka i
forhold til dine mål.

Om du er interessert i å få skreddersydd program av meg, er det bare å ta
kontakt på [email protected] for å høre mer om coachingen min.

 hva tenker familien om at du skal stille?
Ettersom min lillesøster var “først” ut med å ta steget mot bikinifitness, så er de også veldig åpne ovenfor det at jeg skal stille. Men selvfølgelig er de opptatte av at jeg trives med det, og at jeg har det bra under trening og diett tiden som kommer etterhvert. Det er en “Tøff” sport, og det gjelder å ha familie, venner og kjæreste som støtter deg. ..

 Er dere fornøyd med svarene?

Ida
Følg meg gjerne på instagram “idadir”  

3 kommentarer
    1. For noen fine svar! Jeg har lenge vurdert å skaffe meg Coach, og ser virkelig utbytte av å ha en som vet hva han snakker om… !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg