JEG ER I SJOKK

God ettermiddag kjære lesere

I går hadde jeg min første personlig trener time på 3t, og da skulle jeg måle både fettprosent, vannprosent, beinbyggning, “indre” fett og min biologiske alder. Jeg må ærlig innrømme at jeg var mest spent på fettprosenten min, samt den biologiske alderen min. Som jeg har nevnt tidligere så føler jeg meg som en 80 åring som nettopp har startet å trene, og da jeg skulle tippe min biologiske alder, så tippet jeg “45” år. Det er som regel normalt å ligge noen år over den opprinnelige alderen sin. MEN da hun fortalte meg at min biologiske alder var 12 år ble jeg helt i sjokk. 12 år? Er det mulig at jeg er i så god form? Selv om at man kan se tynn og “fin” ut utvendig, så kan kroppen være som et takras på innsiden. Heldigvis var “indre” fett på 1, som er det beste. Dette er fettet man ikke ser, så dette er det “skumle” fettet som man kaller det. Når det gjaldt fettprosent min, så er det vanlig å ligge på 20 – 25% hos kvinner. Min var på 18,5%, så jeg må si meg fornøyd med det, så absolutt!

Om 3 uker skal vi ta en ny test for å se om ting har endret seg, og helt ærlig tror jeg ikke at det vil endre seg så mye på 3 uker. Jeg kan ikke skjønne at jeg kan få bedre resultater enn det som ble påvisst i går nå. MEN det “vi” skulle jobbe med var muskelmassen min. Den var helt normal, men den skal økes – var ett av målene fra min personlige trener. So: muskler here we go!! Er ikke dette motviasjon nok til å fortsette å trene så vet ikke jeg. Har så mye energi at jeg føler jeg kunne ha sprunget til verdens ende.

Har du tatt en slik test før?

Ida

17 kommentarer

Siste innlegg